بازاریابی و تبلیغات

بازاریابی و تبلیغات

با تبلیغات چاپی پیکس، ماندگار شوید!

ثبت سفارش لیست قیمت

چگونه تبلیغات موثر داشته باشیم؟

این روزها برای موفقیت در هر کسب‌­وکاری تبلیغات و بازاریابی نقش حیاتی ایفا می­‌کند. به طوری که بدون داشتن بازاریابی فعال، ممکن است کالا یا خدمات شما با وجود کیفیت بالا به فروش نرسد و از چشم مخاطبان دور بماند. برای موفقیت راهی جز این‌که در بازار دیده شویم نداریم، برای رسیدن به این هدف بایستی روش‌های مختلف تبلیغات را بررسی کنیم. به همین دلیل در اینجا ابتدا تعریفی کلی از بازاریابی ارائه می‌کنیم، با تبلیغات به عنوان ابزاری برای بازاریابی بیش‌تر آشنا می‌شویم و در نهایت یکی از راه‌­های موثر در آن، یعنی بازاریابی و تبلیغات چاپی را به شما معرفی می­‌کنیم.

بازاریابی و تبلیغات

بازاریابی و تبلیغات به چه معنی است؟

بازاریابی یک فرآیند گسترده است که هدف از آن جذب مخاطبان، ترغیب آن‌ها به خرید و تبدیلشان به مشتری‌های وفادار است. تحلیل بازار و شناسایی مشتریان، انتخاب استراتژی مناسب و برندینگ از جمله مراحل مختلف بازاریابی است. یکی از ابزارهای کارآمد در این فرآیند، تبلیغات است. هدف از تبلیغ، معرفی محصولات یا خدمات به مشتریان هدف است و روش‌های مختلفی را شامل می‌شود.

اهمیت تبلیغات چاپی در چیست؟

همان­‌طور که می­‌دانید یکی از مهم­‌ترین روش‌­های تبلیغاتی امروز، بازاریابی دیجیتال است. روزانه اطلاعات زیادی از طریق موبایل و کامپیوتر به ما منتقل می­‌شود و تبلیغات اینترنتی بخشی از آن است. اما در این تجربه‌ی هر روزه، از کنار انبوه تبلیغات به سرعت و بی­‌اعتنا عبور کرده‌­ایم. به عبارت دیگر تبلیغ آنلاین و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی اگرچه مفید اما ماندگار نیستند و حتی گاهی می‌توانند آزاردهنده باشند. اینجاست که می­‌توانیم تبلیغات چاپی را به عنوان راهکار جایگزین در نظر بگیریم.

انواع تبلیغات چاپی مانند بروشور، کاتالوگ‌­، پوستر و تراکت را بارها مخاطبان می‌بینند و ماندگاری آن‌ها در کنار استراتژی­‌های بازاریابی اینترنتی، ضامن تبلیغات موثر یک برند هستند.

بازاریابی و تبلیغات چاپی مخاطبان دقیق‌­تری را هدف قرار می­دهد؛ به عنوان مثال، چاپ تبلیغات لوازم آرایشی و بهداشتی در یک کاتالوگ معرفی محصول یا مجله‌ی مد و فشن، پیام ما را مستقیماٌ به دست مخاطبان هدف می‌رساند. در حالی که تبلیغی با همین موضوع در رسانه‌های اجتماعی، ممکن است به دست کسی برسد که علاقه‌ای به مد و فشن نداشته باشد و به سرعت از کنارش بگذرد.

تجربه نشان داده است که مخاطبان به تبلیغات چاپی بیش‌تر اعتماد می‌کنند و جلب اعتماد آن‌ها ما را به مهم‌ترین هدف بازاریابی یعنی ترغیب به خرید نزدیک می‌کند. ماندگاری این روش برای دیده شدن، موجب می‌شود که مخاطب بارها به اطلاعاتی که به صورت یک تبلیغ چاپی در اختیارش قرار دارد مراجعه کند و اعتبار آن را بسنجد.