بستهبندی و لیبل

بستهبندی
بستهبندی فرآیندی است که طی آن پوششی برای نگهداری و حفاظت از محصول طراحی و تولید میشود. این پوشش را از مواد مختلفی مانند کاغذ، مقوا، پلاستیک، شیشه و فلز میسازند. کیفیت بستهبندی تاثیر زیادی در جلب اعتماد مشتریان و انتخاب محصول دارد. در چاپخانهی پیکس، بستهبندی را با استفاده از مرغوبترین مواد، رنگهای با کیفیت و دقت بالا در اتصالات میسازیم و کیفیت آن را تضمین میکنیم.
نقش بستهبندی و لیبل در بازاریابی
بستهبندی قبل از هر چیز از محصول در برابر آسیبهای مختلف، از زمان تولید تا رسیدن به دست مشتری، محافظت میکند. عواملی مانند ضربه، رطوبت، نور و تغییرات دمایی میتوانند به محصول آسیب برسانند، بنابراین انتخاب متریال با کیفیت و برش دقیق طرح بستهبندی، نقش مهمی در ظاهر حرفهای و قابل اعتماد آن دارد.
علاوه بر محافظت، بستهبندی باید اطلاعات ضروری محصول را به مشتری ارائه دهد. نام برند، نحوهی استفاده، بهترین زمان مصرف و هشدارهای ایمنی از جمله اطلاعات مهمی هستند که از طریق بستهبندی و لیبل در اختیار مصرفکننده قرار میگیرند.
بستهبندی خلاقانه و جذاب به تنهایی نقش موثری در بازاریابی محصول شما ایفا میکند. مشتری محصول شما را در بین هزاران محصول مشابه دیگر در قفسهی فروشگاه میبیند و در همان نگاه اول شکل، کیفیت و توجه به جزئیات آن میتواند اعتماد او را جلب کند و احتمال فروش را بالا ببرد. بنابراین کیفیت متریال و اتصالات مناسب بخشهای مختلف جعبه، خوانایی و صراحت نوشتهها و اطلاعات و در نهایت جزئیاتی مانند لیبل، تگ و اتیکت جذاب، در بازاریابی برند شما بسیار اثرگذار است.
چهار وظیفهی مهم بستهبندی و لیبل
- از محصول در برابر آسیبهای محیطی و ضربه محافظت میکند.
- اطلاعات ضروری و مهمی را در مورد آن ارائه میدهد.
- به جذابیت بصری برند و بازاریابی آن کمک میکند.
- جابهجایی و انبار و توزیع محصول را به راحتی ممکن میکند.
چند پیشنهاد برای کسب و کارهای نو پا، هنگام طراحی بستهبندی
- ابتدا ویژگیهای مورد نیاز بستهبندی محصول خود را فهرست کنید. نوع محصول، وزن آن، نحوهی نگهداری، حساسیت به نور و رطوبت و عواملی مانند زمان طولانی انبار شدن در انتخاب متریال مورد استفاده در بستهبندی اثرگذار هستند. آگاهی از این ویژگیها در طراحی کاربردی نیز راهگشا خواهد بود.
- برای بستهبندی مقرون به صرفه و در عین حال خلاقانه، از جعبهها و ساکهای خریدی استفاده کنید که با کاغذ کرافت تولید شدهاند.
- از توانمندیهای چاپ دیجیتال برای سفارشهای کمتیراژ استفاده کنید. این روش هزینههای اولیه را کاهش میدهد و برای استارتآپها مناسباند.
- در صورتی که برای کاهش هزینهها بستهبندی بدون چاپ مستقیم را انتخاب کردهاید، با کمک لیبل و تگ مرغوب، جذابیت بستهبندی را بالا ببرید و آن را سفارشی کنید.